Sunday, April 27, 2008

Beberapa hari yang lalu aku keluar dengan seorang lelaki. Kevin, seorang jurutera, anak tycoon yang kaya-raya, pemurah tapi tiada rupa. But he drives a sexy red Fairlady, my kind of car. Semestinya pemberian dari bapa.

Aku kenal dia dari seorang rakan. Katanya si Kevin sudah lama memerhatikanku, sejak parti hari jadi seorang teman mutual. Why wouldn't he? Untuk parti itu aku telah mengenakan sepasang evening dress warna fuchsia jenama BCBG dengan plunging neckline.

Dia ambilku dari rumah, segak dengan kemeja dan cuff-links Bvlgari. Dari dalam kereta hingga ke restoren, dia bijak mengatur perbualan. Smooth and sweet talker. We were really flirting with each other. Kemudian dia bawa aku ke sebuah kelab di Jalan P.Ramlee untuk minum-minum.

Semuanya berjalan lancar sehinggalah kami tiba di kelab tersebut.

Pertama, seorang pelayan telah membuang kotak rokoknya (yang masih ada sebatang rokok di dalamnya). Dia naik angin dan terus menjerit memanggil pelayan tersebut. Satu kelab memandang ke arah kami.

Kedua, di samping menggesel-gesel di sebelahku, dia mengadu kesejukan dan pinta aku pegang tangannya. Enough said.

Aku terus minta dia hantarku pulang dengan alasan kerja.

The verdict: He’s hopeless. Dengan rupa apek Tong-san dan attitude sebegitu, he’s not going to score with me.

Biar aku beritahu kamu sedikit rahsia perempuan.

Walaupun kau mungkin tidak mempunyai rupa yang kacak seperti Brad Pitt, kami mungkin akan beri kau peluang jika kau punya fat pocket dan tak berkira. Di bawah intoksikasi alkohol, kau boleh jadi sekacak Daniel Craig. And most importantly, you’ve got to have the right attitude. Jangan berlagak jadi taiko hanya kerana sebatang rokok. Dan jangan pandang rendah pada pelayan hanya kerana pekerjaan mereka.

Kedua, jadilah lelaki sejati dan jangan gopoh. Especially on a first date. Merengek-rengek kesejukan dan ingin si perempuan panaskan tangan? That is soooo mat rempit’s style.

12 comments:

Hijabista2u said...

nice tips babe

anakabah said...

Where was this blog 20 years ago?

LOL.

uranus said...

hebat !!..aku setuju dengan ko..

p/s : feel free to visit my blog..

Unknown said...

You should try me then. No sexy cars. Only BMW525i. It supposed to be 7 series but AKAB dah ambik lagi 2 series tuh! Sial.

Obefiend Weiland said...

rempit suka wanita ber BCBG?

i dont think so. i thnk they are more into carrot cut jeans and t shirt.

ntah

i dunno. im not a rempit LOL

Shirley Temple said...

capik: tips or tits?=)

darling: where have your blog been?=(

freakmie: thanks.

rustam: it's not a 2nd hand car, or is it?;)

obefiend: do i looklike someone who dig mat rempit?pfft!

Unknown said...

Of course it's not a "2nd hand car" but it was my "2nd car" & now becoming "3rd in priority". So, u should know better what's the "1st hand brand new car" that im now driving. ;)

anakabah said...

Oi Rustam! Jual diri nampak?

Lulu Zacott said...

very true

Unknown said...

Woi AKAB, aku pun nak rasa gak jual diri. Maruah kau dah ada org beli ke belum? Ok nyah, mak chow dulu, kau menang!

Unknown said...

wahh..wht the nice word here...hehehee..

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

babe.
u r smart laa..
not thinking about ur status..
coz im not that kinda of judging anyone..
but mmg salute aa dgn otak ko..
bergune..
ayat ko bukan sekadar bercakap sekadar emosi..
len2 aku tak amek tahu..
hal ko..
cume aku nk gtao..
u r smart women..
*salute*